Pages

Subscribe:

Monday, February 14, 2011

Hari Pengambilan Kunci


 
Tempat penyerahan kunci di ruang depan Blok E

Sebahagian pembeli Laguna Biru



Keadaan sinki



Cermin nako yang kemek dan pecah

Alhamdulillah setelah lebih kurang tiga tahun menanti dengan penuh kesabaran akhirnya kita semua mendapat berita gembira bahawa penyerahan kunci rumah kita akan diadakan seperti yang dijadualkan pada 27 November 2010. Pada waktu itu tiada perkara lain yang lebih mengembirakan kita semua melainkan perkara ini. Bermulalah episod baru dalam hidup kita semua memandangkan ramai yang menanti dengan pelbagai masalah memandangkan tarikh penyerahan kunci tidak berjalan seperti yang dijanjikan.

Namun berkat kesabaran kita semua, impian kita akhirnya menjadi kenyataan. Kaum perempuan mulai sibuk merangka deko rumah impian masing-masing. Kaum lelaki pula sibuk menguruskan kewangan bagi memenuhi impian isteri masing-masing. Hehehe....

Tepat jam 10.00 pagi seperti yang dijanjikan semua hadir dengan hati yang berbunga-bunga. Tidur malam pun tak lena. Akhirnya dapatlah kunci rumah impian masing-masing dan lawatan ke rumah sendiri dijalankan. Masa itu tak ingat dunia dah...hahah...
Walau bagaimanapun, ramai di antara kita yang kecewa dengan kondisi rumah. Ada yang retak, ada yang berkarat, dinding tidak rata dan pelbagai masalah lain termasuklah yang paling menghairankan kita semua tiada bekalan elektrik.

Namun, itu semua tidak menghalang kita dari terus menyusun rapi perancangan pemindahan seperti yang dirancangkan selama ini. Ada yang sanggup bergelap dengan ditemani cahaya lilin. Ini semua merupakan kenangan manis kita bersama dalam proses pemindahan ke Laguna Biru. kalau ada lagi pengalaman best-best bolehlah dikongsikan bersama.

*bukan niat mengungkit kenangan lama tetapi sekadar berkongsi cerita

No comments:

Post a Comment